SUPPORT

Kontakta oss! Snabbast svar får du genom att fylla i formuläret nedan. Vi svarar inom högst 1 arbetsdag. Du kan också få svar på många frågor genom att läsa vår FAQ.

Kontakta vårt kundteam!

Kontakta vårt kundteam för alla frågor som gäller Opus-SMS. För det mesta svarar vi inom ett par timmar och alltid inom 1 arbetsdag. Du kan nå oss på flera sätt, via formuläret nedan, vår chatt som du finner nere till höger eller via telefon: +46 (0)8 21 21 55. Väljer du att fylla i vårt kontaktformulär kan du kontakta oss även när vårt kundteam inte är Online, dessutom samlas allt som rör ditt ärende i en och samma konversation.

Läs gärna vår FAQ, där finns svaren på de vanligaste frågorna!

OPUS SMS FAQ

Jag behöver mitt Sender ID/registreringskod

Sender ID är den kod du skriver in i Opus Dental när du börjar använda tjänsten för första gången. Om du behöver få det skickat till dig igen kan du fylla i formuläret längre ned på denna sida. 

Jag vill börja skicka kallelser via SMS men vet inte hur.

Följ denna manual för att komma igång med kallelser: https://opussms.se/kallelser.pdf

Du kan också boka in en tid med Opus Dentals support så guidar de dig steg för steg. Kontakta dem på: support.sverige@opusdental.com eller 046-19 04 70. 

Vi har en ny tandläkare som också vill kunna skicka SMS.

Den tandläkaren ska använda samma sender ID som kliniken redan har. Det vill säga ett ID per klinik.

Antalet SMS på fakturan överensstämmer inte med antalet SMS vi skickar.

Det troligaste är att ni skickar flera SMS per meddelande. Ett meddelande och ett SMS är inte samma sak. Ett SMS kan högst innehålla 160 tecken (regel för SMS, inget 21st eller Opus kan påverka), skriver du ett meddelande som är längre skickas det till patienten som 1 meddelande sammansatt av 2 eller flera SMS beroende på antal tecken.

När vi skickar ut SMS vill vi kunna använda hela vår kliniks namn som avsändare men det blir avklippt, varför?

Det finns en begränsning på 11 bokstäver i SMS-protokollet och inget vi eller någon annan kan komma runt.

Mina patienter får dubbla SMS, varför?

Det finns olika anledningar till att detta sker. Många gånger åtgärdas det genom att uppdatera Opus Dental. Observera att detta sällan har med SMS-tjänsten att göra utan med någon konfigurering/version av Opus Dental. Kontakta därför i första hand deras support:

support.sverige@opusdental.com eller 046-19 04 70. 

Kontakta vår kundsupport!

Fyll i formuläret nedan. Bäst och snabbast lösning får du genom att fylla i allt som efterfrågas. Vi återkopplar till dig inom 1 arbetsdag.

Företag:

Kundnummer (5 siffror):
Du hittar kundnummret på din senaste faktura.

Din e-post (obligatorisk)

Vad gäller ditt ärende?

Fakturanummer:
Ny gatuadress:
Nytt postnummer:
Ny postort:
Nytt org.nr (om förändrat):
Email för PDF-faktura (om önskas):
Från vilket datum önskar du säga upp SMS-tjänsten?

Meddelande:



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.